پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۸۷۱
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان از معلمان نمونه مناطق چهارگانه این شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عموی فرمانداری دشتستان، فرماندار شهرستان دشتستان در مراسم تجلیل از معلمان نمونه مناطق چهارگانه این شهرستان، شهید مطهری را حاصل عمر امام دانست و گفت: شهید مطهری شخصیت بزرگی بود که با منطق و استدلال به مقابله با نفوذ ملی‌گراها در جریان مبارزات مردم پرداخت.

فتح اله نوروزی خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری در همه صحنه های مبارزات مردمی علیه نظام طاغوت حضور داشت و در اوج فعالیت هایش در 15 خرداد 1342 بود که توسط ساواک دستگیر و زندانی شد و پس از آزادی نیز تمام هم و غم خود را مصروف تشکل نیروهای مبارز و مسلمان و حفظ نهضت از آسیب ها و انحرافات کرد تا اینکه در این راه به شهادت رسید.

وی با گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم، معلمان را دارای جایگاه رفیع دانست و گفت: ارج نهادن به معلم در واقع ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت است و خداوند متعال این هدیه را به مقربان درگاهش عنایت فرموده تا مسیر کمال را به اشرف مخلوقاتش بیاموزند. 

 فرماندار دشتستان اساسی ترین کار در هر جامعه را تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود که معلم به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد و این نیازمند توجه همه مسئولان نهادها و دستگاه های اجرایی به جایگاه معلمی است. 

 نوروزی تماس نزدیک معلم با دانش آموزان و نفوذی که بر آنها دارد نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها دانست و گفت:  این تأثیر و نفوذ رفتار معلم در دانش آموز ممکن است به طور مستقیم و یا غیرمستقیم صورت پذیرد و به صورت های گوناگون مانند تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات همانندسازی بروز کند. 

 وی توسعه هر کشوری را به نقش معلمان و نظام آموزشی آن دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه پایدار برسیم باید مسیر رسیدن به آن را طریق آموزش و پرورش طی کنیم چون اگر تمام فناوری‌ها را داشته باشیم اما انسان متخصص و متعهد نداشته باشیم نمی‌توانیم به توسعه برسیم. 

 شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ضرورت امروز جامعه را به پرورش دانش آموزان خلاق، توانمند و دارای مهارت عنوان کرد و گفت: هر کجا که معلمان با برنامه و هدفمند وارد شوند توانسته اند دانش آموزان را به بهترین شکل پرورش داده و از آنان جوانانی پرسشگر و خلاق پرورش یابد.

به گزارش فکرشهر، این مراسم با حضور حجه الاسلام مصلح امام جمعه شهرستان و دکتر رضایی نماینده مردم  دشتستان در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر